Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Mitt hjärta har fått sju valpar !!!

Av tina - 12 november 2009 20:01

  

Älskade Tea har blivit mamma till sju valpar !!!

 

Nu har de äntligen kommit, de var åtta från början men den sistfödda klarade inte sig mer än några timmar. Fyra hanar och tre tikar. Enligt min uppfödare, där Tea befinner sig sedan några veckor tillbaka, gick förlosssningen utan komplikationer, dock var valparna så stora att det var tufft för Tea som i samarbete med Boris&Carina gjorde en jätteinsats !!! Jag är så glad att förlossningen är över, det är alltid en vånda att inte kunna påverka eller styra förloppet.

Vi gläds med Tea och hon är en sån underbar mor, väldigt mån om sina valpar och har fullt upp med dem !

Vi får hoppas att du inte upprepar din bravad från förra kullen....När de var en fyra-fem veckor så hade Tea lyckats tugga i sig en hög med grissvålar som hon hittade hos grannen på kvällsrundan. Smaskigt, tyckte Tea och tuggade i sig rubbet innan någon hann reagera ! Och meddetsamma när de kom in från promenaden så gick hon, som den goda modern hon är, direkt in i valplådan och spydde upp innehållet !!!! 

Min stackars uppfödare fick ösa upp kladdiga halvsmälta grissvålar i rappet...då var hon lite billig, den goda Tea, misstänker jag Tungan ute !

Fick en fin bild också på de sju underverken av min uppfödare, tusen tack !!! Det hjälper lite, att kunna kika på dem men förhoppningsvis kommer jag snart förbi och tittar till alla åtta !

  

 

 

Tea
 
 
Boris, Carina & Co

Boris, Carina & Co

12 november 2009 21:56

Ja vilken duktig mamma Tea är, precis som sin mor! En underbar tös som sjöter sina valpar exemplariskt och vi håller fullkomligt med dej! Det är de sju underverken som ligger i valplådan! Men det tycker väl alla om sina små valpar tror jag. Men denna kullen är speciell för hela familjen och ett STORT TACK Tina för att vi fick låna Tea till ännu en kull.
Vi ser alla fram emot ett besök av dej om några veckor!

Kramar från oss alla (Nosepuss från Tea och de sju underverken)

http://www.eklovenskennel.se

 
Camilla

Camilla

13 november 2009 19:32

Åh , valparna har kommit nu läser jag ;) .
Va skönt att allt gick bra för mamma och dom små och jag förstår att du är stolt över henne .
Dom ser jättefina ut , så jag kommer gärna tillbaka för att få se lite mer bilder på dom små juvelerna .
Trevlig helg
Camilla o Tuffa

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

14 november 2009 01:15

Åh, ja de är ju för bedårande! Ska bli jättekul att få följa dem och se vart de bär hän! Verkar som om Tea levererar kanonkullar iallafall :-) Du får pussa henne på hjärtenosen från mig nästa gång du träffar henne! Kram från oss

 
Maria

Maria

14 november 2009 10:33

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till "mormor" Tina.
Vad skönt att det är över, och du kan andas ut.
Sju små "dvärgar" hehe, så bedårande söta och stora är de också.Hon är såååå duktig Tea med valpar.Har ju ett levande bevis här hemma så att säga.Och här går vi och biter på naglarna och väntar på ett röntgenresultat på Tyzon.
Ha en riktigt trevlig helg Tina ,vi kanske ses när du besöker valparna lite längre fram,det hade varit så roligt att träffa dig igen "du glade skåning" .
Kramar i massor från Maria och en stolt storebror Tyzon & Co

http://ellebacken.webs.com

 
Krisitn

Krisitn

14 november 2009 20:35

GRATTIS TILL VALPARNA!
Skönt att det gick bra för Tea!
Och tackar tackar för grattiset till oss :-) Vi njuter av varje minut...

http://www.bostream.nu/zelma

 
Corina

Corina

15 november 2009 13:03

Så härligt att allt gick bra och att det blev hela sju levande valpar. Härligt ! Här är det fortfarande en känsla av tomhet tycker jag.Det torde väl kännas tomt ända tills vi får ny valp, när nu det kan bli. Kramis!

http://corina.bloggplatsen.se

 
Jonas

Jonas

24 november 2009 23:24

Valparna har blivit så stora nu på så kort tid och mamma Tea är så stolt över dom :)
Det är inte så lång tid kvar nu tills din lilla ögonsten får flytta hem Bjuv igen.
Kram från Jonas & katterna ;)

http://lyckans-stjarna.bloggplatsen.se

 
Charlotte & Per & Hedda

Charlotte & Per & Hedda

29 november 2009 09:38

Ja Hedda växer och växer men hon är ändå minst av syskonen. Vi måste träffa dig snart, svårt att få tiden att räcka till :-(. Du måste ju sakna ihjäl dig efter Tea. Kramar

http://izabellaivory.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tina - 17 februari 2010 15:39


Så har lilla Sascha på nio månader landat i denna familj ! Jag har länge velat ha en kompis till Tea men tvekat inför att skaffa en valp så när tillfället gavs så slog jag till   ! Sascha är en omplacering som jag och Tea nu ska försöka få lite hyfs ...

Av tina - 25 januari 2010 17:49

Fortfarande har jag inte tagit kort på Tea, men hon trivs med att vara hemma och har en energi som inte verkar ta slut, rena duracell-kaninen ! Annars ser hon ju ut som en tik brukar se ut när hon haft valpar, lilla nakenfisen !!! Har följt hennes va...

Av tina - 22 december 2009 15:57

Snön faller och vi går mot en vit jul ! Fick skickat till mig nya bilder på Teas valpar av uppfödaren, TACK Boris&Carina !!!! Men det bästa är nog att nu när valparna hunnit bli sex veckor så dröjer det bara två veckor tills jag får hem min Tea ige...

Av tina - 6 december 2009 19:15

Så kom vi äntligen iväg och fick träffat Tea och hennes fina valpar !!! De var helt underbara, rultiga små knyten som nästan hunnit bli fyra veckor nu ! Tea blev glad att se oss, och visade stolt upp sina små valpar. Men det märktes att hon inte var ...

Av tina - 3 december 2009 20:07

Tänkte bara slänga in en bild på tik ett från Teas nya kull ! Tack Boris och Carina för de fina bilderna jag fick på alla sju, sätter bara in denna nu ! De har nu hunnit bli drygt tre veckor ! Sötnosarna ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards