Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Fototävling på nätet !

Av tina - 20 oktober 2009 18:49

Kikade in på vovve.net och kollade in bilder på deras senaste fototävling ! Var ju tvungen att se mitt bidrag och visst hittade jag det ! Söte Tea som sitter och tittar drömmande ut över havet bort mot Danmark medans en tjej (min systerdotter) står i bakgrunden med sin häst. Verkligen läcker bild !

Det roliga med fototävlingen är att man får gå in och kika på alla deltagande korten, 880 st. Puh, inte gjort i en "hannavänning" om ni ursäktar min skånska ! Som medlem på den sidan fick man välja ut tio stycken och jisses vad det var svårt....där fanns blöta hundar,hoppande hundar, hundar som skakade på sig, söta hundar som låg i gräset/satt på klippor/låg i stolar/i poolen, barn och hundar, lekte med bollar eller pinnar, bedårande valpar......ja listan kan göras hur lång som helst.

Men visst är det härligt med hundar och man får verkligen en insikt i hur högt älskade de är, våra bästa vänner !

Tea är inget skoj nu...vi var iväg i förmiddags så hon fick ligga utomhus i det fina höstvädret några timmar. Tröttande sa hon och gick rakt in o la sig i sin biabädd och kom inte fram på hela eftermiddagen ! Nåja, hon är ursäktad, nu märks det på promenaderna att hon inte är så intresserad i "tjurrusningar" utan det blir en stilla lunk med avbrott för lite trav om hon halkar efter för långt !

Ska se om jag hittar kortet som jag anmälde till tävlingen....

Tea o Hanna Ängelholm juli 2009  




Tea
 
 
Corina

Corina

20 oktober 2009 20:20

Jisses, trevligt med uppdatering :) Rätt läcker bild även om jag om jag får kritisera hade försökt få hunden klarare....men läcker är den ! Du får läsa min blogg för att uppdatera runt mig och Wanilla. Fast det kunde ju vara roligare :(

http://corina.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

20 oktober 2009 22:26

Tror inte alls att man kan skylla på kameran i detta fallet :) Du har fokuserat på fel sak i bilden helt enkelt. Men bilden fungerar faktiskt ändå tycker jag. Om fokus hade legat på Tea hade hon varit skarp och bakgrunden suddig istället :) Tack för att du gillar mina bilder och jag hoppas du har tänkt uppdatera lite oftare nu. Jag har haft kollen fast du inte uppdaterat :)

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 oktober 2009 21:25

Men du milde Tina !!! Nu fick jag mig verkligen en överraskning. 3 nya inlägg sedan i Maj(ler).Vardan detta??Skojar bara ,jätteroligt att kunna få läsa lite om vad ni hittar på du och Tea.
Kolla min blogg så får du se en nytrimmad Tea son,han blev så fin så.Ser ut som karl nu och inte en liten valpig ullboll längre.Han har inte fällt något innan,men trillar pälsen då av.Får borsta med silkesvantar så lite sitter kvar tills nästa helg då det är dags för Växjö.
Ha det så gott ni båda och ge Tea en stor kram från oss alla.Ok,ok du kan få en du med (ler)//Maria & Co

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

22 oktober 2009 09:29

Denna bilden på Tea och din systerdotter med hästen är mycket vacker, jag tycker det är ett underbart foto. Hoppas det vinner... hm ja inte bara för att det är en grann hund.... hehe!

Kramen Carina & Boris

http://www.eklovenskennel.se

 
Ruth

Ruth

22 oktober 2009 15:51

En kanonbild, den bör vinna i mina ögon, men har inte sett dom övriga :-) tror ingen slår ditt bidrag.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tina - 17 februari 2010 15:39


Så har lilla Sascha på nio månader landat i denna familj ! Jag har länge velat ha en kompis till Tea men tvekat inför att skaffa en valp så när tillfället gavs så slog jag till   ! Sascha är en omplacering som jag och Tea nu ska försöka få lite hyfs ...

Av tina - 25 januari 2010 17:49

Fortfarande har jag inte tagit kort på Tea, men hon trivs med att vara hemma och har en energi som inte verkar ta slut, rena duracell-kaninen ! Annars ser hon ju ut som en tik brukar se ut när hon haft valpar, lilla nakenfisen !!! Har följt hennes va...

Av tina - 22 december 2009 15:57

Snön faller och vi går mot en vit jul ! Fick skickat till mig nya bilder på Teas valpar av uppfödaren, TACK Boris&Carina !!!! Men det bästa är nog att nu när valparna hunnit bli sex veckor så dröjer det bara två veckor tills jag får hem min Tea ige...

Av tina - 6 december 2009 19:15

Så kom vi äntligen iväg och fick träffat Tea och hennes fina valpar !!! De var helt underbara, rultiga små knyten som nästan hunnit bli fyra veckor nu ! Tea blev glad att se oss, och visade stolt upp sina små valpar. Men det märktes att hon inte var ...

Av tina - 3 december 2009 20:07

Tänkte bara slänga in en bild på tik ett från Teas nya kull ! Tack Boris och Carina för de fina bilderna jag fick på alla sju, sätter bara in denna nu ! De har nu hunnit bli drygt tre veckor ! Sötnosarna ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards