Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Valpbilder !!!!

Av tina - 6 december 2009 19:15

Så kom vi äntligen iväg och fick träffat Tea och hennes fina valpar !!! De var helt underbara, rultiga små knyten som nästan hunnit bli fyra veckor nu ! Tea blev glad att se oss, och visade stolt upp sina små valpar. Men det märktes att hon inte var beredd att lämna dem riktigt än, så därför kändes det inte så jobbigt att åka hem utan henne som jag hade trott !

Alltid lika härligt att träffa resten av flocken som bor där i vanliga fall, och självklart även Carina och Boris. Carina gjorde en riktigt smaskig paj som jag och sonen stoppade i oss med god aptit !

Några bilder blev det men som alltid så var det lite besvärligt då valparna inte var så villiga fotomodeller !

          

 
 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

6 december 2009 19:52

Vi tackar för ert trevliga besök! Alltid lika roligt när ni kommer. Fina bilder blev det ju också ser jag. Hehe ser ut som du har samma favvis som jag!

Tea sänder en nosepuss till er båda....

Kram från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Corina

Corina

6 december 2009 22:14

Jisses, man blir ju sjuk av såna bilder ! Riktigt kan känna doften av dom :) Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

7 december 2009 11:11

Ja, de är ju nu de börjar bli så där enormt himla supergulliga och deras personligheter utvecklas allt mer :-) Spännande för er att få följa dem på riktigt :-)
Och visst är det så.. en berner har ju mycket (iallafall alla jag har upplevt :-)) närmare rörelseradie till människorna än vad en setter har. Men, jag hoppas jag får behålla min lilla "bernersetter" som än så länge nästan har bättre kontakt med mig än unghundsmaya har :-D
Så skönt att det kändes ok att lämna henne en stund till och jag är säker på att om 4 veckor så känner sig Tea absolut redo att lämna de små bitska liven och följa med dig hem istället :-D Kram från oss

 
Ingrid

Ingrid

7 december 2009 12:42

Tack för besöket hos oss.
Ja, nu ska vi försöka hålla oss friska och ge järnet inför julen.
Härliga bilder på dina små "barnbarn".
Såklart att du längtar efter att få hem Tea igen.

Ingrid

http://www.knodden-barnabas.se

 
Maria

Maria

8 december 2009 08:59

Kan tro att det vad mysigt att gosa med lite valpar,kan riktigt känna doften.Mmmmmmmm
Nu går det snart till jul och sedan dax för goa Tea att komma hem till matte igen.Kan tro det blir ett kärt återseende.
Ha en riktigt bra vecka Tina!
Massor av kramar från oss alla här / Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Camilla

Camilla

15 december 2009 22:48

Men vilka godbitar du har att bjuda på i bloggen idag kan tänka mig att kameran gick i ett .
Skönt ändå att det gick så bra att lämna kvar Tea med sina valpar det är nog uträknat det där av moder jord , att då valparna är flyttfärdiga så är tikarna ganska så less på dom små och är redo att lämna dom , och nu är ju halva tiden gjord så snart har du henne hemma igen .
Tänkte på det där du skrev i min blogg .. om bruksklassen , då du har tid så får du gärna skriva lite om vad det är för något .. jag har inte en aning faktiskt .
Ha en riktigt fin jul och så hoppas vi på ett riktigt gott nytt år .
Camilla o Tuffa

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Isabelle

21 december 2009 18:41

Ja, just nu är det verkligen så där bedårande vackert ute och snön är precis som den ska! Kul att ni med verkar få en vit jul :-) Och det känns nog som mest med Tea-längtan nu när det är så nära så att man ser "målsnöret" liksom :-) Snart är allting som vanligt! Ha en riktigt härlig jul för nu är det snart dags! Kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tina - 17 februari 2010 15:39


Så har lilla Sascha på nio månader landat i denna familj ! Jag har länge velat ha en kompis till Tea men tvekat inför att skaffa en valp så när tillfället gavs så slog jag till   ! Sascha är en omplacering som jag och Tea nu ska försöka få lite hyfs ...

Av tina - 25 januari 2010 17:49

Fortfarande har jag inte tagit kort på Tea, men hon trivs med att vara hemma och har en energi som inte verkar ta slut, rena duracell-kaninen ! Annars ser hon ju ut som en tik brukar se ut när hon haft valpar, lilla nakenfisen !!! Har följt hennes va...

Av tina - 22 december 2009 15:57

Snön faller och vi går mot en vit jul ! Fick skickat till mig nya bilder på Teas valpar av uppfödaren, TACK Boris&Carina !!!! Men det bästa är nog att nu när valparna hunnit bli sex veckor så dröjer det bara två veckor tills jag får hem min Tea ige...

Av tina - 3 december 2009 20:07

Tänkte bara slänga in en bild på tik ett från Teas nya kull ! Tack Boris och Carina för de fina bilderna jag fick på alla sju, sätter bara in denna nu ! De har nu hunnit bli drygt tre veckor ! Sötnosarna ! ...

Av tina - 29 november 2009 21:30

Jaha, vill ju gärna skriva trevliga inlägg i min blogg om lite olika saker men nu har jag både haft en otrevlig magåkomma och lite seg. Men ska göra ett försök att ialla fall skriva något...En ljusglimt i mörkret var ju förra söndagen då jag åkte ivä...

Ovido - Quiz & Flashcards