Alla inlägg den 12 november 2009

Av tina - 12 november 2009 20:01

  

Älskade Tea har blivit mamma till sju valpar !!!

 

Nu har de äntligen kommit, de var åtta från början men den sistfödda klarade inte sig mer än några timmar. Fyra hanar och tre tikar. Enligt min uppfödare, där Tea befinner sig sedan några veckor tillbaka, gick förlosssningen utan komplikationer, dock var valparna så stora att det var tufft för Tea som i samarbete med Boris&Carina gjorde en jätteinsats !!! Jag är så glad att förlossningen är över, det är alltid en vånda att inte kunna påverka eller styra förloppet.

Vi gläds med Tea och hon är en sån underbar mor, väldigt mån om sina valpar och har fullt upp med dem !

Vi får hoppas att du inte upprepar din bravad från förra kullen....När de var en fyra-fem veckor så hade Tea lyckats tugga i sig en hög med grissvålar som hon hittade hos grannen på kvällsrundan. Smaskigt, tyckte Tea och tuggade i sig rubbet innan någon hann reagera ! Och meddetsamma när de kom in från promenaden så gick hon, som den goda modern hon är, direkt in i valplådan och spydde upp innehållet !!!! 

Min stackars uppfödare fick ösa upp kladdiga halvsmälta grissvålar i rappet...då var hon lite billig, den goda Tea, misstänker jag Tungan ute !

Fick en fin bild också på de sju underverken av min uppfödare, tusen tack !!! Det hjälper lite, att kunna kika på dem men förhoppningsvis kommer jag snart förbi och tittar till alla åtta !

  

 

 

Tea
Ovido - Quiz & Flashcards