Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av tina - 18 oktober 2009 23:29

Tea och Dizel visby 2009   Doris, ofrivillig innekatt för tillfället !  



Ja bli inte förskräckta...men nu är jag tillbaka !!! Sen hur ofta jag kommer att uppdatera bloggen, det låter jag bli att bestämma just nu. Är så full av beundran över alla flitiga bloggare...som lyckas prestera både tankeväckande bloggar samt trevliga bilder Skrattande ! Man blir ju avis ju !

Vad händer hos oss då ? Jo, balkongen skulle renoveras i mitten på augusti, så dörren ut dit blev igenspikad och fönsterna igenplastade (visserligen genomskinlig plast men det hjälper inte mycket). Utöver det så kom stora byggställningar upp framför som gjorde det ännu mörkare ! Typiskt nog så är allas balkonger utom just min färdiga...suck, de fick gjuta nytt golv så det drog ut ännu mer på tiden ! Hoppas verkligen att de blir färdiga denna vecka !

Ja, vovven Tea och jag har ju haft friheten att kunna gå ut genom ytterdörren, värre är det med stackars Doris ! Eftersom ytterdörren vätter ut mot gator och trafik så är det inget alternativ utan hon fick vackert bli innekatt ! Trodde inte det skulle bekomma henne så mycket, hon brukar tillbringa tiden utomhus mestadels sittande på mitt fönsterbleck och se på omgivningen !

Men det har varit sura miner från henne, flera gånger i veckan har hon demonstrativt satt sig framför balkongdörren och tittat menande på mig.......Suck ! (och inte förstår hon svenska heller...så jag har inte kunnat förklara för henne). Sisådärja, och lite bilder fick ni också på köpet, håll till godo !



Skapa flashcards