Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Härligt, härligt men......oj så jobbigt !

Av tina - 1 maj 2009 21:36

Nu tycker jag att det är dax att jag oxå får med ett ord i den här bloggen !!! Ja, det är Tea speaking !!! Fattar inte hur min matte är funtad...så går man här och har det lugnt och skönt, sover länge på morgnarna och vi tar våra rundor i kvarteren samt en o annan skogsrunda.

Men igår morse måste f-n flögit i min matte, upp i ottan (tyckte jag) och som hon vimsade innan vi for iväg, suck ! På tåget, av tåget, åka hiss, åka rulltrappor, på tåg igen.....pust ! Och sen möter vi min älskade Carina när vi klivit av tåget, då förlät jag matte genast !!!

Sen var det ju det vanliga, alla gaphalsarna var ju kvar hos Carina, jag smög in diskret och låtsades som jag bara varit ute en kort runda, fungerade alldeles utmärkt ! Det var bara den där nya tjejen som hade lite synpunkter på om jag hade där att göra men det talade jag snabbt om för henne att det hade jag !!!

Jag gick hela tiden och väntade på att vi skulle åka tillbaka till tåget igen, men tji fick jag ! Visserligen var vi ute och körde en runda mitt i natten men då hämtade vi bara upp Carinas pojkar ju. Jag var väldigt konfunderad, ska vi aldrig åka hem till min härliga säng? 

Nääääääää en hel natt fick jag sova med resten av gänget medan matte fick en säng ialla fall....:(, hmm ska nog höra med Carina nästa gång om hur hon sköter om sina gäster......Matte var så nöjd och glad, sov som en stock hela natten, jag kollade noga så hon inte skulle försöka smita hem utan mig eller nåt annat dumt !

Nåja, god mat fick jag ju hos Carina och det var ganska mysigt att vara en i "gänget" igen ! Men ve o fasa...när jag tror det inte kan bli jobbigare så sätter det igång att drälla in en massa ANDRA hundar med mattar, hussar,  lill-mattar och lill-hussar. Ja, hela trädgården blev alldeles full av dem !!!

Det var så många som sprang rundor, lekte, luktade, busade och ja.....jag blev alldeles snurrig bara av att hålla koll på alla.....tur ialla fall att alla människorna som var där klappade och kelade mycket med mig. Men till sist var jag så trött så jag märkte hur vresig jag blev mot de små valparna....jag ville ju bara hitta en lugn mjuk plats att SOVA PÅ !!!

Och alla människorna åt korv...tur matte lät mig smaka en liten bit ialla fall, för det luktade attans gott i näsan ju ! När matte ville att jag skulle ställa upp på foto så kände jag mig nästan som en zombie...det märktes, för annars hade jag inte suttit still mitt i valphavet :) !

Så äntligen hojtade matte att vi skulle få skjuts hem av min brorsa.....bra jobbat, Wille !!! Matte tackar så mycket hans matte o husse som lät oss åka med, det var kanon !

Så här är några bilder matte valde ut för att visa vår dag. Bästa stunden tyckte ialla fall jag det var när jag fick slänga mig i min soffa som står på balkongen !

När jag vilat ut så kan jag nog tycka att det var en riktigt skojig dag ialla fall och.....vi hade ialla fall tur med vädret !!!

Tea
 
 
Carina & Boris

Carina & Boris

1 maj 2009 22:07

Älskade goa Tina och Tea! Vad vore livet utan er! Tror oxå att Tea tyckte det var lite mysigt iaf fast hon inte fick sin en egen säng.
Tack för all hjälp och ser att lilla Tea saknat sin soffa.

Kramar från hela gänget

http://www.eklovenskennel.se

 
Maria

Maria

2 maj 2009 16:48

Vad roligt det va att träffa goa Tea igår och dej också förståss.
Ha det så bra så kanske vi ses snart igen

Maria& Tyzon

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tina - 17 februari 2010 15:39


Så har lilla Sascha på nio månader landat i denna familj ! Jag har länge velat ha en kompis till Tea men tvekat inför att skaffa en valp så när tillfället gavs så slog jag till   ! Sascha är en omplacering som jag och Tea nu ska försöka få lite hyfs ...

Av tina - 25 januari 2010 17:49

Fortfarande har jag inte tagit kort på Tea, men hon trivs med att vara hemma och har en energi som inte verkar ta slut, rena duracell-kaninen ! Annars ser hon ju ut som en tik brukar se ut när hon haft valpar, lilla nakenfisen !!! Har följt hennes va...

Av tina - 22 december 2009 15:57

Snön faller och vi går mot en vit jul ! Fick skickat till mig nya bilder på Teas valpar av uppfödaren, TACK Boris&Carina !!!! Men det bästa är nog att nu när valparna hunnit bli sex veckor så dröjer det bara två veckor tills jag får hem min Tea ige...

Av tina - 6 december 2009 19:15

Så kom vi äntligen iväg och fick träffat Tea och hennes fina valpar !!! De var helt underbara, rultiga små knyten som nästan hunnit bli fyra veckor nu ! Tea blev glad att se oss, och visade stolt upp sina små valpar. Men det märktes att hon inte var ...

Av tina - 3 december 2009 20:07

Tänkte bara slänga in en bild på tik ett från Teas nya kull ! Tack Boris och Carina för de fina bilderna jag fick på alla sju, sätter bara in denna nu ! De har nu hunnit bli drygt tre veckor ! Sötnosarna ! ...

Skapa flashcards